- Katılım
- 23 Eylül 2006
- Mesajlar
- 9,165
- Tepkime puanı
- 48
- Puanları
- 0
Araba alırken nelere dikkat etmeliyiz ?
Yeni bir otomobil almayı düşünüyorsanız ya da bir otomobiliniz varsa ve değiştirmeyi düşünüyorsanız bu konuyu okuyunuz. !
. Otomobilinizi Nasıl Seçmelisiniz?
Bir araba alırken ne beklediğinize doğru karar verin »
(Örneğin tercihiniz iki kişilik üstü açık bir araba ise, aslında ihtiyacınız olan şeyin 7 kişilik bir van olduğunu, iş işten geçtikten sonra fark etmeyin!)
1. Ne kadar büyük bir kabine ihtiyacınız var; arka koltukları kullanır mısınız, yoksa beş kişilik bir araba bile size dar mı geliyor?
2. Büyük bir bagaja ihtiyacınız var mı? Yoksa haftada sadece bir kere mi gerekiyor?
3. Nasıl bir trafikte kullanıyorsunuz? Şehir içinde kısa mesafeler mi, yoksa otoyolda uzun seyahatler mi yapıyorsunuz? Seçeneğiniz ikinci ise, daha güçlü ve konforlu bir seçim doğru olur.
4. Sizin için performans ne kadar önemli? 1.4 litre ile üç sene yaşayabilir misiniz, yoksa en az 2.0 litre mi yeterli?
5. Güvenlik sizin için ne kadar önemli? Mümkün olan en çok sayıda airbag (hava yastığı) ve Euro Ncap yıldızına mı bakıyorsunuz?
Bütçenizi belirleme ?
1. Bir bütçe belirleyin, satın alacağınız galerinin, size farklı bir ödeme planı ile daha fazla harcama yaptırmasına izin vermeyin.
2. Cebinizden çıkacak para üstüne odaklanın, harcayacağınız her kuruşu hesaba katın.
3. Arabaya sahip olmak için vereceğiniz paranın dışında, pul vergisi, sigortası, benzin ve servis masraflarını göz önünde bulundurun.
4. Gerçekten sıfır kilometre bir arabaya ihtiyacınız var mı? Yeni araba, ilk yaşında çok değer kaybeder. Bir yaşında bir araba aldığınızda bu değer kaybını yaşamaz ve modeline göre bir veya dört sene daha, garanti kapsamı içinde kalırsınız.
Otomobilinizi alırken nelere dikkat etmelisiniz?
1. Mutlaka test sürüşü yapın. Hafta içi, yolların daha boş olduğu saatleri tercih edin ve mümkün olduğunca farklı yollarda kullanın. Sadece galeri etrafında tur atıp gelmeyin. Birkaç alternatif varsa, araçlar arasına çok zaman koymayın, mümkünse aynı gün deneme sürüşü yapın. Sağlık sorununuz var ise; örneğin sırtınızda, koltuğa, sürüş pozisyonuna ve rahat inip binebildiğinize dikkat edin. Omuzlarınızda sorun var ise, direksiyonun sertliğine dikkat edin. Galeri vermek istemeyebilir, ama arabaya kesin karar verdiğinizde bir test sürüşü daha talep edin.
2. Alacağınız araç amaçlarınıza uygun olsun. Örneğin, Aile arabası olarak alıyorsanız, bütün aile rahat yolculuk edebilecek misiniz?
3. Hobileriniz var ise, araba bu konuda uyumsuzluk yaratıyor mu?
4. Otomobili değerlendirirken dikkat etmeniz gerekenler;
* Direksiyon
* Vites geçişleri
* Hızlanma ve frenleme
* Genel büyüklüğü
* Sürüş konforu ve gürültü seviyesi
* Koltuk ayarları
* Ön arka diz ve baş mesafeleri
* Bagaj ve eşya saklama bölmeleri
* Görünürlük; sürücü koltuğundan çevrenizi ne kadar görebiliyorsunuz?
* Eğlence sistemi; Radyo, Cd, Dvd, Mp3 sistemleri
5. Satın alma ile ilgili bilgi alırken dikkatli olun. Bazı galeriler, otomobili şahıstan satıyormuş gibi konuşabilirler. Bu yüzden telefonla aradığınızda, sözlerinize "ilan verdiğiniz araç için arıyorum" diye başlayabilirsiniz. Karşınızdaki ''Hangi araç?''derse, büyük olasılıkla galeridir.
6. Şahıstan alıyorsanız, aracın sahibinin evinde buluşmak, otomobilin çalıntı olma riskini azaltır.
7. Vergi borcu olmadığına dair kağıt isteyin.
8. Satıcıya araba hakkında soru sorun; neden sattığını, memnun kalıp kalmadıklarını, satışa yetkileri var mı, yoksa vekaleten mi satacaklar öğrenin?
9. Hangi serviste bakımı yapılmış kontrol edin, servisten araç için kesilen faturalarla ilgili bilgi almaya çalışın. (Böylece size söylenmeyen bir tamiratı öğrenebilirsiniz.)
İkinci el alırken kontrol edilecekler:
1. Lastiklerin durumuna bakın. Dişleri ve yanaklarına bakın, asimetrik bir aşınma, takımlarda bir ayarsızlık olduğunu gösterir.
2. Direksiyon bir taraftan diğerine toplandığına akıcı olmalı. Herhangibir takılma, titreşim ve/veya ses, problemi işaret eder.
3. Vitesler sorunsuz geçmeli, debriyaja tam basılı vites atarken, zorlanma veya ses gelmesi sorun olduğunu gösterir. Çok sert veya çok hafif debriyaj pedalı da, aşınmış parçalardan dolayı olabilir.
4. Motor rölantide sarsıntısız çalışmalı. Devirlenirken rahatça devirlenmeli, titreşim veya takılma olmamalı. Yağ çubuğu ve yağ haznesi kapağını kontrol edin, kahverengi tortu görürseniz, vakit kaybetmeyin, başka bir arabaya bakın.
5. Gaza bastığınızda egzozdan çıkacak mavi dumana bakın. Mavi egzoz gazı çokça çıkıyorsa, motorun iç parçaları aşınmış demektir.
6. Arabanın kaportasını kontrol edin. Pas, çürüme var mı? Aracın altına bakın, değiştirilmesi gereken bir egzoz sistemi belli olur.
7. Çok temiz bir motor bölmesi, sizden bir şey saklamak için yıkanmış olabilir.
8. Kaputu açtığınızda pul pul dökülen bir boya, yapılmış bir kazanın habercisi olabilir.
9. Arabanın içinin durumu ile kilometresi birbirine uyuyor mu, kontrol edin. Düşük kilometrede bir arabanın koltuk kumaşı/derisi ve/veya yayları aşınmış, pedalları erimiş olmamalı. Aracın kilometresi geri çekilmiş olabilir.
10. Kapıları açıp kapayın, sorunsuz açılıp kapanıyor mu? Kapı lastiği yırtılmış, erimiş veya tam oturmuyorsa, aracın aldığı bir darbeden kaynaklanıyor olabilir. Kapı lastiğinde boya olmaması gerekir. Plaka ışıkları arabayla aynı renk parlıyorsa, kötü boyamadan kaynaklanabilir.
11. Arabanın panellerinin hizasına dikkat edin. Bütün boşlukların eşit olması lazım.
12. Test sürüşünde frenler, isteklerinize tepkili olmalı.
13. Elektrik sistemi doğru düzgün çalışıyor mu kontrol edin; camlar, havalandırma, klima, açılır tavan vs..
Otomobilinizin dilinden anlamak:
Otomobiller komplike makinelerdir, güvenli ve dayanıklı olması için bakmanız gerekir. Aşağıdaki hususlara dikkat ederseniz, otomobiliniz daha verimli ve sorunsuz olur.
1. Problemleri es geçmeyin, kontrol edin, tamir edemiyorsanız servise gidin.
2. Aracınızın bakımını üreticinin tavsiye ettiği şekilde, yetkili kişilerce ve düzenli yaptırın.
3. Otomobilinize muayene yapılınca güvenli olacağını sanmayın.
4. Far ve kuyruk lambalarını düzenli kontrol edin.( Duvara karşı kontrol edebilirsiniz.) Ayarsız farlar, hem diğer sürücüleri rahatsız ederek gözlerini alacak ve tehlike yaratacak hem de sizin görüşünüz yetersiz olacaktır.
5. Lastiklerinizi ayda en az bir kere kontrol edin. Basınçlarını üretici firmanın uygun gördüğü değerlerde tutun. Lastik dişlerinin 2 mm nin altına düşmesine izin vermeyin.
6. Motor yağı, fren hidroliği, silecek suyu, soğutma suyu, hidrolik direksiyon ve debriyaj sıvılarının eksik olmamasına dikkat edin. Uyarı ışıklarını beklemeyin.
7. Yağ seviyelerini ölçerken düz bir zemine park edin, yağ çubuğunu silin ve seviyeyi öyle kontrol edin.
8. Cam sileceklerinizin yeni olmasına dikkat edin.
9. Ön camınızdaki yağlı, yapışkan veya uzun süre kalmış kiri, sileceklerinizle temizlemeyin. Bu, durumu daha da kötü yapar.
10. Silecek suyu fıskiyelerinizi bir iğne ile, hep ayarlı tutun.
Kışın dikkat etmeniz gerekenler:
1. Aracınızın soğutma suyuna antifriz ekleyin. Motorunuzun soğutma suyunun donması, radyatörünüzü hatta motor bloğunuzu çatlatarak size çok pahalıyla mal olabilir. Üretici firmanın uygun gördüğü ölçüde kullanın.
2. Silecek suyunuzun dolu ve antifrizli olduğuna dikkat edin. Silecekleriniz eski ise yenileyin.
3. Soğuk havalarda aracınızı çalıştırmanız, buğu ve buz önlemek için kullandığınız rezistans, arabanızın aküsünden daha fazla akım çeker. Aracınızı sabahları çalıştırırken, ağır ve uyuşukça çalışıyorsa, akünüzü değiştirmeyi düşünün.
4. Akü başlarının kirli olması akım kaybına neden olacaktır. Temizleyip yağlayın.
5. Lastiklerinizi kontrol edin. Asimetrik aşınmış lastikler kış aylarında tehlikelidir. Kışın, diş profilinin 3mm nin altına düşmüş olan lastikleri kullanmanızı tavsiye etmiyoruz. Yedek lastiğinizi de kontrol etmeyi unutmayın.
6. Kışın klimanızı haftada en az bir saat çalıştırın. Sistemdeki hareket eden parçaların çalışarak yağlanmasını ve pislik oluşumunun engellenmesini sağlar.
7. Otomobilinizdeki sıvı seviyelerini, lastik basınçlarını kışın düzenli kontrol edin. Sorun gördüğünüzde tamir edin ki, yolda kalmayın.
Yeni bir otomobil almayı düşünüyorsanız ya da bir otomobiliniz varsa ve değiştirmeyi düşünüyorsanız bu konuyu okuyunuz. !
. Otomobilinizi Nasıl Seçmelisiniz?
Bir araba alırken ne beklediğinize doğru karar verin »
(Örneğin tercihiniz iki kişilik üstü açık bir araba ise, aslında ihtiyacınız olan şeyin 7 kişilik bir van olduğunu, iş işten geçtikten sonra fark etmeyin!)
1. Ne kadar büyük bir kabine ihtiyacınız var; arka koltukları kullanır mısınız, yoksa beş kişilik bir araba bile size dar mı geliyor?
2. Büyük bir bagaja ihtiyacınız var mı? Yoksa haftada sadece bir kere mi gerekiyor?
3. Nasıl bir trafikte kullanıyorsunuz? Şehir içinde kısa mesafeler mi, yoksa otoyolda uzun seyahatler mi yapıyorsunuz? Seçeneğiniz ikinci ise, daha güçlü ve konforlu bir seçim doğru olur.
4. Sizin için performans ne kadar önemli? 1.4 litre ile üç sene yaşayabilir misiniz, yoksa en az 2.0 litre mi yeterli?
5. Güvenlik sizin için ne kadar önemli? Mümkün olan en çok sayıda airbag (hava yastığı) ve Euro Ncap yıldızına mı bakıyorsunuz?
Bütçenizi belirleme ?
2. Cebinizden çıkacak para üstüne odaklanın, harcayacağınız her kuruşu hesaba katın.
3. Arabaya sahip olmak için vereceğiniz paranın dışında, pul vergisi, sigortası, benzin ve servis masraflarını göz önünde bulundurun.
4. Gerçekten sıfır kilometre bir arabaya ihtiyacınız var mı? Yeni araba, ilk yaşında çok değer kaybeder. Bir yaşında bir araba aldığınızda bu değer kaybını yaşamaz ve modeline göre bir veya dört sene daha, garanti kapsamı içinde kalırsınız.
Otomobilinizi alırken nelere dikkat etmelisiniz?
1. Mutlaka test sürüşü yapın. Hafta içi, yolların daha boş olduğu saatleri tercih edin ve mümkün olduğunca farklı yollarda kullanın. Sadece galeri etrafında tur atıp gelmeyin. Birkaç alternatif varsa, araçlar arasına çok zaman koymayın, mümkünse aynı gün deneme sürüşü yapın. Sağlık sorununuz var ise; örneğin sırtınızda, koltuğa, sürüş pozisyonuna ve rahat inip binebildiğinize dikkat edin. Omuzlarınızda sorun var ise, direksiyonun sertliğine dikkat edin. Galeri vermek istemeyebilir, ama arabaya kesin karar verdiğinizde bir test sürüşü daha talep edin.
2. Alacağınız araç amaçlarınıza uygun olsun. Örneğin, Aile arabası olarak alıyorsanız, bütün aile rahat yolculuk edebilecek misiniz?
3. Hobileriniz var ise, araba bu konuda uyumsuzluk yaratıyor mu?
4. Otomobili değerlendirirken dikkat etmeniz gerekenler;
* Direksiyon
* Vites geçişleri
* Hızlanma ve frenleme
* Genel büyüklüğü
* Sürüş konforu ve gürültü seviyesi
* Koltuk ayarları
* Ön arka diz ve baş mesafeleri
* Bagaj ve eşya saklama bölmeleri
* Görünürlük; sürücü koltuğundan çevrenizi ne kadar görebiliyorsunuz?
* Eğlence sistemi; Radyo, Cd, Dvd, Mp3 sistemleri
5. Satın alma ile ilgili bilgi alırken dikkatli olun. Bazı galeriler, otomobili şahıstan satıyormuş gibi konuşabilirler. Bu yüzden telefonla aradığınızda, sözlerinize "ilan verdiğiniz araç için arıyorum" diye başlayabilirsiniz. Karşınızdaki ''Hangi araç?''derse, büyük olasılıkla galeridir.
6. Şahıstan alıyorsanız, aracın sahibinin evinde buluşmak, otomobilin çalıntı olma riskini azaltır.
7. Vergi borcu olmadığına dair kağıt isteyin.
8. Satıcıya araba hakkında soru sorun; neden sattığını, memnun kalıp kalmadıklarını, satışa yetkileri var mı, yoksa vekaleten mi satacaklar öğrenin?
9. Hangi serviste bakımı yapılmış kontrol edin, servisten araç için kesilen faturalarla ilgili bilgi almaya çalışın. (Böylece size söylenmeyen bir tamiratı öğrenebilirsiniz.)
İkinci el alırken kontrol edilecekler:
1. Lastiklerin durumuna bakın. Dişleri ve yanaklarına bakın, asimetrik bir aşınma, takımlarda bir ayarsızlık olduğunu gösterir.
2. Direksiyon bir taraftan diğerine toplandığına akıcı olmalı. Herhangibir takılma, titreşim ve/veya ses, problemi işaret eder.
3. Vitesler sorunsuz geçmeli, debriyaja tam basılı vites atarken, zorlanma veya ses gelmesi sorun olduğunu gösterir. Çok sert veya çok hafif debriyaj pedalı da, aşınmış parçalardan dolayı olabilir.
4. Motor rölantide sarsıntısız çalışmalı. Devirlenirken rahatça devirlenmeli, titreşim veya takılma olmamalı. Yağ çubuğu ve yağ haznesi kapağını kontrol edin, kahverengi tortu görürseniz, vakit kaybetmeyin, başka bir arabaya bakın.
5. Gaza bastığınızda egzozdan çıkacak mavi dumana bakın. Mavi egzoz gazı çokça çıkıyorsa, motorun iç parçaları aşınmış demektir.
6. Arabanın kaportasını kontrol edin. Pas, çürüme var mı? Aracın altına bakın, değiştirilmesi gereken bir egzoz sistemi belli olur.
7. Çok temiz bir motor bölmesi, sizden bir şey saklamak için yıkanmış olabilir.
8. Kaputu açtığınızda pul pul dökülen bir boya, yapılmış bir kazanın habercisi olabilir.
9. Arabanın içinin durumu ile kilometresi birbirine uyuyor mu, kontrol edin. Düşük kilometrede bir arabanın koltuk kumaşı/derisi ve/veya yayları aşınmış, pedalları erimiş olmamalı. Aracın kilometresi geri çekilmiş olabilir.
10. Kapıları açıp kapayın, sorunsuz açılıp kapanıyor mu? Kapı lastiği yırtılmış, erimiş veya tam oturmuyorsa, aracın aldığı bir darbeden kaynaklanıyor olabilir. Kapı lastiğinde boya olmaması gerekir. Plaka ışıkları arabayla aynı renk parlıyorsa, kötü boyamadan kaynaklanabilir.
11. Arabanın panellerinin hizasına dikkat edin. Bütün boşlukların eşit olması lazım.
12. Test sürüşünde frenler, isteklerinize tepkili olmalı.
13. Elektrik sistemi doğru düzgün çalışıyor mu kontrol edin; camlar, havalandırma, klima, açılır tavan vs..
Otomobilinizin dilinden anlamak:
Otomobiller komplike makinelerdir, güvenli ve dayanıklı olması için bakmanız gerekir. Aşağıdaki hususlara dikkat ederseniz, otomobiliniz daha verimli ve sorunsuz olur.
1. Problemleri es geçmeyin, kontrol edin, tamir edemiyorsanız servise gidin.
2. Aracınızın bakımını üreticinin tavsiye ettiği şekilde, yetkili kişilerce ve düzenli yaptırın.
3. Otomobilinize muayene yapılınca güvenli olacağını sanmayın.
4. Far ve kuyruk lambalarını düzenli kontrol edin.( Duvara karşı kontrol edebilirsiniz.) Ayarsız farlar, hem diğer sürücüleri rahatsız ederek gözlerini alacak ve tehlike yaratacak hem de sizin görüşünüz yetersiz olacaktır.
5. Lastiklerinizi ayda en az bir kere kontrol edin. Basınçlarını üretici firmanın uygun gördüğü değerlerde tutun. Lastik dişlerinin 2 mm nin altına düşmesine izin vermeyin.
6. Motor yağı, fren hidroliği, silecek suyu, soğutma suyu, hidrolik direksiyon ve debriyaj sıvılarının eksik olmamasına dikkat edin. Uyarı ışıklarını beklemeyin.
7. Yağ seviyelerini ölçerken düz bir zemine park edin, yağ çubuğunu silin ve seviyeyi öyle kontrol edin.
8. Cam sileceklerinizin yeni olmasına dikkat edin.
9. Ön camınızdaki yağlı, yapışkan veya uzun süre kalmış kiri, sileceklerinizle temizlemeyin. Bu, durumu daha da kötü yapar.
10. Silecek suyu fıskiyelerinizi bir iğne ile, hep ayarlı tutun.
Kışın dikkat etmeniz gerekenler:
1. Aracınızın soğutma suyuna antifriz ekleyin. Motorunuzun soğutma suyunun donması, radyatörünüzü hatta motor bloğunuzu çatlatarak size çok pahalıyla mal olabilir. Üretici firmanın uygun gördüğü ölçüde kullanın.
2. Silecek suyunuzun dolu ve antifrizli olduğuna dikkat edin. Silecekleriniz eski ise yenileyin.
3. Soğuk havalarda aracınızı çalıştırmanız, buğu ve buz önlemek için kullandığınız rezistans, arabanızın aküsünden daha fazla akım çeker. Aracınızı sabahları çalıştırırken, ağır ve uyuşukça çalışıyorsa, akünüzü değiştirmeyi düşünün.
4. Akü başlarının kirli olması akım kaybına neden olacaktır. Temizleyip yağlayın.
5. Lastiklerinizi kontrol edin. Asimetrik aşınmış lastikler kış aylarında tehlikelidir. Kışın, diş profilinin 3mm nin altına düşmüş olan lastikleri kullanmanızı tavsiye etmiyoruz. Yedek lastiğinizi de kontrol etmeyi unutmayın.
6. Kışın klimanızı haftada en az bir saat çalıştırın. Sistemdeki hareket eden parçaların çalışarak yağlanmasını ve pislik oluşumunun engellenmesini sağlar.
7. Otomobilinizdeki sıvı seviyelerini, lastik basınçlarını kışın düzenli kontrol edin. Sorun gördüğünüzde tamir edin ki, yolda kalmayın.